Öeldakse, et iga päev tuleks teha midagi esimest korda ja ma võtsin kuulekalt õppust. Nii et täna lähen ma esimest korda
– Hiina saatkonda
Mitte küll enda asjus, aga head inimesed aitavad teisi, kui nad ei saa viisadele järele minna ja ma olen kahtlemata üks hea inimene. Lisaks olen ma nii hea inimene, et jooksen pärast seda Õismäele moenõu andma. Rääkimata veel sellest, et kuigi ma olen järgmisel nädalal puhkusel, teen ma ikkagi järgmise nädala töö ette ära.
Aga aitab enesereklaamist. Tegelikult pole ma kunagi endast teab, mida arvanud – pigem olen leidnud, et olen üsna tavaline Eesti naine. Millest aga tuleb siis see, et ükskõik, kuhu ma tööle lähen või ükskõik, mida ma ette võtan, saan kuulda juubeldusi ja ovatsioone. Kas tõesti on kõik teised ümberringi idioodid? Klienditeenindajana töötades avastasin küll, et suur osa inimestest on kuidagi arusaamatult lollid (aga see eest endast jube heal arvamusel), aga et neid nii palju on, poleks ma osanud arvata.
Klienditeenindajate hingeelu juurde tagasi tulles meenus mulle, et Ulvi kirjutas kunagi, et kõik klienditeenindajad on potentsiaalsed massimõrvarid. Pean temaga siinkohal nõustuma 100%. Nii palju on kliente, kes lihtsalt ei saa asjadest aru, isegi kui neile seletada. Veel hullem grupp kliente on selline, kes on veendunud, et igas poes kavatsetakse neid tüssata, nii et nad on igaks juhuks väga "tähelepanelikud" (st loevad mingeid asju valesti) ja süüdistava hoiakuga. Ebaviisakus ja sinatamine on tavaline (oi, kuidas ma ei sallinud sinatamist!) ning lugemisoskuse puudumine samuti. Lisaks mulle meeldis jäätiseputka aegadel päevas mitu korda maha pidada järgnevat dialoogi:
"Palun mulle vaniljejäätis."
"Vaniljejäätist kahjuks praegu pole."
"Asoo ..." (pikk mõttepaus), "Aga palun siis vanilje-šokolaadi segujäätist."
Ehk siis idioote on me ümber rohkem, kui arvata oskame. Tähendab, klienditeenindajad teavad seda väga hästi, seetõttu üritan ma ka ise alati viisakas olla, sest olen juba aru saanud, et a) enamasti pole klienditeenindaja mingite asjade puudumises / katki olemises süüdi, b) ilmselt on neile päeva jooksul sattunud üsna palju ebaviisakaid/nõmedaid/karjuvaid/külgelöövaid/kahtlustavaid kliente.
Kõik inimesed peaksid proovima klienditeenindajatööd.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar